Ruszyła druga część programu „Czyste Powietrze”

W październiku 2020 r. ruszyła długo zapowiadana druga część programu Czyste Powietrze. Przypominamy, że od 15.05.2020 r. działa pierwsza część programu Czyste Powietrze – tzw. podstawowy poziom dofinansowania. Aby...

W październiku 2020 r. ruszyła długo zapowiadana druga część programu Czyste Powietrze. Przypominamy, że od 15.05.2020 r. działa pierwsza część programu Czyste Powietrze – tzw. podstawowy poziom dofinansowania.

Aby uzyskać dofinansowanie w ramach poziomu podstawowego trzeba spełniać łącznie 2 warunki. Beneficjent musi być właścicielem lub współwłaścicielem budynku jednorodzinnego oraz osiągać dochód do 100 000 zł rocznie.

Powyższe kryteria pozwalają na uzyskanie dotacji na poziome 30% poniesionych kosztów na wymianę źródła ciepła oraz dodatkowo zrealizowaną przy okazji wymiany źródła ciepła termomodernizację budynku. Podstawowy poziom dofinansowania pozwala uzyskać nawet do 30 tys. złotych.

25 000 zł + 5 000 zł z fotowoltaiką

(Wymiana źródła ciepła na pompę ciepła + instalacja fotowoltaiki)

20 000 zł + 5 000 zł z fotowoltaiką
(Wymiana źródła ciepła na inne niż pompa ciepła + instalacja fotowoltaiki)

Druga odsłona programu skierowana jest do uboższej części społeczeństwa. W ramach programu Czyste Powietrze 2.0. właściciele lub współwłaściciele domów jednorodzinnych o dochodach na osobę nieprzekraczających 1 400 zł miesięcznie (gospodarstwa wieloosobowe) lub 1 960 zł miesięcznie (gospodarstwa jednoosobowe) mają szansę na dotację w wysokości 60% kosztów inwestycji, maksymalnie do 37 000 zł.

Jednak takie rodziny, aby otrzymać dofinansowanie o podwyższonej intensywności, przed złożeniem wniosku w ramach programu Czyste Powietrze muszą uzyskać zaświadczenie o wysokości przeciętnego miesięcznego dochodu przypadającego na jednego członka gospodarstwa domowego.

Żądanie wydania zaświadczenia uprawniającego do ubiegania się o podwyższony poziom dofinansowania można dostarczyć osobiście, przesłać pocztą albo poprzez ePUAP. Należy je złożyć w odpowiedniej jednostce na terenie gminy zgodnej z adresem zamieszkania.

Na terenie Starogardu Gdańskiego wydawaniem wyżej wymienionych zaświadczeń zajmuje się Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej mieszczący się na al. Jana Pawła II 6.

Kategorie
Wiadomości
Komentarze

Dodaj komentarz

*

*

POWIĄZANY

  • Drogi utwardzone płytami YOMB

    Nieco ponad 5 km dróg gruntowych w Starogardzie utwardziliśmy w tym roku płytami YOMB. 30 listopada efekty prac sprawdzał zastępca prezydenta miasta ds. techniczno-inwestycyjnych Tadeusz Błędzki. Towarzyszył mu pracownik...
  • Podatek na indywidualne konta bankowe

    Urząd Miasta Starogard Gdański informuje, że od 2021 r. wpłaty podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego należy dokonywać na indywidualne numery rachunku bankowego. Z nowym rokiem zmieni się numer...
  • Ukradł samochód, kierował bez uprawnień, spowodował kolizję oraz posiadał narkotyki

    Policjanci ze Starogardu Gdańskiego przedstawili wczoraj zarzuty dotyczące kradzieży pojazdu. Usłyszał je 24-letni mieszkaniec Kociewia, który podczas minionego weekendu ukradł warty 20 tys. zł samochód. Uciekając z miejsca zdarzenia,...
  • Ku pamięci Jana Kiliana

    28 listopada zmarł samorządowiec, poseł na Sejm Rzeczpospolitej Polskiej Jan Kilian. W poniedziałek 30 listopada prezydent miasta Janusz Stankowiak wystawił w Ratuszu Staromiejskim na Rynku księgę kondolencyjną. Każdy, komu...