Przedsiębiorcy zadowoleni z obsługi w ZUS

Prawie 3/4 klientów pozytywnie ocenia jakość obsługi świadczonej przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych. Wśród zadowolonych jest aż 76 proc. przedsiębiorców. ZUS jest bardzo wysoko oceniany przez osoby, które mają z...
Prawie 3/4 klientów pozytywnie ocenia jakość obsługi świadczonej przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych. Wśród zadowolonych jest aż 76 proc. przedsiębiorców. ZUS jest bardzo wysoko oceniany przez osoby, które mają z nim systematyczny kontakt. To konkluzje z najnowszego badania PBS.

Badanie PBS przeprowadzono pomiędzy 15 października, a 21 grudnia 2018 r. w ramach 10 tys. wywiadów telefonicznych wśród czterech grup klientów ZUS: świadczeniobiorców, ubezpieczonych, przedsiębiorców i lekarzy. Każda z ankietowanych grup uważa, że jakość obsługi w Zakładzie na przestrzeni ostatnich lat w istotny sposób się poprawiła.

Blisko 50 proc. badanych twierdzi, że w ostatnich latach poziom obsługi klientów w ZUS znacznie wzrósł. Już 72 proc. respondentów ocenia jakość usług świadczonych przez Zakład jako dobrą lub bardzo dobrą. Co ważne, największy wzrost w liczbie pozytywnych ocen nastąpił wśród przedsiębiorców. Tutaj pozytywna ocena obsługi sięga 76 proc. Grupa, która równie pozytywnie ocenia zmiany w obsłudze klientów wprowadzone przez ZUS to świadczeniobiorcy: emeryci i renciści, gdzie 58 proc. ocen jest pozytywnych.

Niewątpliwie na wysokie noty u świadczeniobiorców ma wpływ wprowadzenie dodatkowych usług, np. doradcy emerytalnego. Natomiast wysokie oceny przedsiębiorców to przede wszystkim skutek projektu e-składka, czyli zastąpieniu trzech lub czterech przelewów składkowych miesięcznie, jednym przelewem na indywidualny numer rachunku w ZUS.

Aż 84 proc. respondentów wysoko ocenia usługi świadczone przez pracowników ZUS na salach obsługi klientów. 87 proc. z nich docenia uprzejmość i życzliwość pracowników, 84 proc. jest zadowolonych z czasu poświęconego na obsługę, a 83 proc. uważa, że ich sprawa została załatwiona skutecznie. Najwyżej jakości bezpośredniej obsługi w ZUS ocenili świadczeniobiorcy (88 proc.) i lekarze (89 proc.).

Kategorie
Wiadomości
Komentarze

Dodaj komentarz

*

*

POWIĄZANY

  • Kończą letnie przygotowania

    Pięściarze KS Ring Kociewie kończą letnie przygotowania. W pierwszej połowie sierpnia przebywali na obozie w nadmorskich Rowach, gdzie podnosili swoje umiejętności. Po górskim zgrupowaniu w Zieleńcu zawodnicy KS Ring...
  • Międzynarodowe granie

    Zakończyło się trzydniowe święto futbolu w Starogardzie Gdańskim. Deyna Junior Cup 2023 to doskonała okazja do promocji piłki nożnej wśród mieszkańców oraz promocji samego miasta zarówno w kraju i...
  • Udali się z pomocą dla ukraińskich żołnierzy

    Władze Starogardu Gdańskiego udały się z pomocą humanitarną na Ukrainę, gdzie przekazano dary dla walczących żołnierzy w Zaporożu i do batalionów Azow. Śpiwory, karimaty, latarki, powerbanki, nożyce taktyczne, środki...
  • Na Kopicza i Chopina remontują

    Inwestycje drogowe w Starogardzie Gdańskim trwają. Intensywne prace budowlane prowadzone są teraz na ul. Kopicza oraz ul. Chopina. Ich łączny koszt wyniesie ponad 6 mln zł. Na ul. Kopicza...