Obwodnica Starogardu z rządowym finansowaniem

Pieniądze na budowę drogi mają pochodzić z rządowego programu „stu obwodnic”. Szacunkowy koszt realizacji to nawet 600 mln zł. Szczegóły w Urzędzie Gminy Starogard Gdański przedstawił poseł Kazimierz Smoliński....
Pieniądze na budowę drogi mają pochodzić z rządowego programu „stu obwodnic”. Szacunkowy koszt realizacji to nawet 600 mln zł. Szczegóły w Urzędzie Gminy Starogard Gdański przedstawił poseł Kazimierz Smoliński.

Cieszymy się z decyzji rządu. Jednak wpisanie starogardzkiej obwodnicy na listę zadań do realizacji to tylko pierwszy krok. Jako samorząd oczekujemy dalszych działań i zaangażowania. Pewność będziemy mieli, gdy zostanie podpisana umowa z wykonawcą. Dlatego nadal  będziemy wspierać budowę. Szczególnie, że przy realizacji inwestycji nie ucierpi żadna z naszych wsi – mówi Magdlena Forc-Cherek, Wójt Gminy Starogard Gdański.

Jak poinformował resort infrastruktury, przetarg powinien zostać ogłoszony w I kwartale 2023 roku.  Będzie to droga o wysokich parametrach technicznych, dostosowane do przenoszenia obciążenia 11,5 t/oś. Inwestycjom tym będą towarzyszyły urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego, w tym oświetlenie spełniające wytyczne prawidłowego oświetlenia przejść dla pieszych.

–  Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem i nie wpłyną protesty, to za 3 lata ogłoszony zostanie przetarg i budowa się rozpocznie. Nie sposób określić dzisiaj ostatecznych kosztów. Szacujemy je na 400-600 mln zł – mówi poseł Kazimierz Smoliński.

 

 

W lutym 2019 roku projektanci zaproponowali wariant przebiegu obwodnicy, który rozpoczynałaby się tuż za Sucuminem, skręcając dość ostro w prawo i omijając od południa Koteże. Węzeł na skrzyżowaniu z drogą do Lubichowa powstałby około 2 km od Osiedla Przylesie. Następnie odbijałby na północ, aby przeciąć drogę wojewódzką do Pelplina poza granicami miasta. Nowy węzeł drogowy powstałby około 800 m za ulicą Jabłowską. Następnie droga skręcałaby na północ, aby za Stadem Ogierów połączyć się z obecną drogą krajową nr 22. Tym samym cała 13-kilometrowa trasa przebiegać będzie w granicach Gminy Starogard Gdański.

Teraz musimy popracować , aby do realizacji został przekazany najbardziej optymalny przebieg obwodnicy. Pracowaliśmy nad tym od kilku lat. Decyzja rządu to efekt niezliczonych spotkań nieformalnych i formalnych – przypomina Zenon Sobieski, szef Społecznego Komitetu Budowy Obwodnicy – Myślę, że tzw. wariant „3a”, omijający miasto od południa jest najbardziej optymalny – dodaje Janusz Stankowiak, Prezydent Starogardu Gdańskiego.

Jak podkreśla Starosta starogardzki Kazimierz Chyła, budowa obwodnicy to nowe możliwości dla inwestorów. – Dzięki lepszej komunikacji i ułatwieniom transportowym, wiele działek inwestycyjnych zyska na atrakcyjności i – miejmy nadzieję – przyciągnie nowe firmy – dodaje Chyła.

Kategorie
Wiadomości
Komentarze

Dodaj komentarz

*

*

POWIĄZANY

  • Kończą letnie przygotowania

    Pięściarze KS Ring Kociewie kończą letnie przygotowania. W pierwszej połowie sierpnia przebywali na obozie w nadmorskich Rowach, gdzie podnosili swoje umiejętności. Po górskim zgrupowaniu w Zieleńcu zawodnicy KS Ring...
  • Międzynarodowe granie

    Zakończyło się trzydniowe święto futbolu w Starogardzie Gdańskim. Deyna Junior Cup 2023 to doskonała okazja do promocji piłki nożnej wśród mieszkańców oraz promocji samego miasta zarówno w kraju i...
  • Udali się z pomocą dla ukraińskich żołnierzy

    Władze Starogardu Gdańskiego udały się z pomocą humanitarną na Ukrainę, gdzie przekazano dary dla walczących żołnierzy w Zaporożu i do batalionów Azow. Śpiwory, karimaty, latarki, powerbanki, nożyce taktyczne, środki...
  • Na Kopicza i Chopina remontują

    Inwestycje drogowe w Starogardzie Gdańskim trwają. Intensywne prace budowlane prowadzone są teraz na ul. Kopicza oraz ul. Chopina. Ich łączny koszt wyniesie ponad 6 mln zł. Na ul. Kopicza...