Most na ul. Starogardzkiej w Gdańsku przejezdny

W nocy z 20 na 21 września pierwsze auta przejechały po moście na Kanale Raduni na ul. Starogardzkiej. Obiekt jest wciąż remontowany. Na razie więc przejazd samochodów odbywa się...

W nocy z 20 na 21 września pierwsze auta przejechały po moście na Kanale Raduni na ul. Starogardzkiej. Obiekt jest wciąż remontowany. Na razie więc przejazd samochodów odbywa się wahadłowo. Taka organizacja ruchu potrwa co najmniej 2 tygodnie.

Na remontowanym moście prowadzone są cały czas prace związane z kolejnym etapem remontu. Stąd konieczność wprowadzenia ruchu wahadłowego dla samochodów. O przejeździe informuje sygnalizacja świetlna. Ruch pieszych wciąż odbywać się będzie przez kładkę.

Auta z ul. Starogardzkiej będą kierować się przez most bezpośrednio na Trakt św. Wojciecha. Równocześnie planowane jest zamknięcie wjazdu z ul. Starogardzkiej na ul. Nowiny w kierunku centrum. W relacji odwrotnej również ruch będzie odbywać się bezpośrednio z ul. Trakt Św. Wojciecha na ul. Starogardzką. Co ważne na swoją trasę wraca autobus linii 189. Na zdjęciach z lotu ptaka z tego tygodnia widać jak wygląda most tuż przed częściowym udostępnieniem dla ruchu.

Po wprowadzeniu nowej organizacji ruchu nie będzie możliwości bezpośredniego wjazdu na ul. Starogardzką z Traktu Św. Wojciecha dla pojazdów poruszających się z Pruszcza Gdańskiego. Ta relacja zostaje utrzymana jak dotychczas – auta kierowane będą na trasę objazdową z wykorzystaniem ulic Trakt Św. Wojciecha, Podmiejska, Małomiejska, Świętokrzyska i Niepołomicka.

Dla pojazdów ciężarowych (masy całkowitej powyżej 3,5t) przejazd będzie odbywał się z wykorzystaniem Obwodnicy Południowej oraz ulic Małomiejskiej-Świętokrzyskiej-Niepołomickiej.

Budowa mostu nad Kanałem Raduni w ciągu ul. Starogardzkiej w Gdańsku ma usprawnić komunikację w tej części miasta. Wcześniejszy obiekt był zbyt wąski, by jednocześnie mogły nim przejechać samochody z przeciwnych kierunków. Obowiązywał tu więc ruch wahadłowy, który powodował korki. Na nowym moście samochody będą mogły spokojnie minąć się. Koszt inwestycji ok. 5,6 mln zł (w tym 3 mln z miniserstwa infrastruktury).

Podstawowe dane techniczne nowego mostu:

– rozpiętość w świetle przyczółków – 11,30 m
– długość całkowita mostu łącznie z przyczółkami – 12,90 m
– szerokość jezdni – 4,00+5,00 m
– szerokość chodników – 3,00 (2,70) m i 4,50 (4,20) m
– szerokość całkowita – 19,60 – 25,90 (26,00) m
– nawierzchnia jezdni – asfaltobeton

 

/ Urząd Miasta Gdańsk
Kategorie
RegionWiadomości
Komentarze

Dodaj komentarz

*

*

POWIĄZANY

  • Po nowemu jeździmy ul. Kopernika

    Pierwszy etap przebudowy ul. Kopernika dobiegł końca. Od ronda św. Wojciecha do ul. Lubichowskiej kierowcy jeżdżą po nowej nawierzchni, a piesi chodzą po wyremontowanych chodnikach.  Miasto wydało na to...
  • Nowy samochód dla PSP

    13 grudnia 2018 roku w Komendzie Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Starogardzie Gdańskim odbyła się uroczystość przekazania i poświęcenia specjalnego samochodu rozpoznawczo-ratowniczego dla starogardzkich strażaków. W uroczystości udział wzięli...
  • Przeczytaj najnowsze wydanie Verizane

    W 46. numerze tego czasopisma m.in. rozmowa z Mariuszem Nierzwickim – właścicielem firmy FENIKS. Rozmówcą Verizane jest także były mistrz świata i Europy w kulturystyce Wojciech Nadolski. Obejrzyj jego...
  • Badali okoliczności wypadku drogowego

    Policjanci ze Skarszew i starogardzkiej drogówki, przedstawiciele Powiatowego Zarządu Dróg w Starogardzie Gdańskim i straży pożarnej spotkali się na miejscu tragicznego w skutkach wypadku drogowego, w którym śmierć poniósł...